Framtiden i våre hender

  • År: 2019
  • Kategori: 
    • Identitet
  • Bilder: 17
  • Tekst: 806 tegn

Framtiden i våre hender er en av Norges største miljø- og solidaritetsorganisasjoner, med over 35 000 medlemmer. Fivh arbeider for etisk forsvarlig og miljøvennlig forbruk.

Handverk fikk i oppdrag å lage en helhetlig ny visuell profil for organisasjonen. Det var kanskje litt på overtid, den gamle profilen var mangelfull og det visuelle uttrykket til organisasjonen sprikte. En av grunnene til at det tok så lang tid å starte arbeidet med ny profil var tanken på alt materiellet de allerede hadde med den gamle logoen.

Fivh har mye på hjertet. Derfor er det viktig at den visuelle profilen gjør det lett å kommunisere tydelig. Profilen er enkel og består av få elementer. Fivh brukte tidligere fargene grønn og oransje. Vi valgte å droppe grønn for å vise at de er mer enn en miljøorganisasjon og for å understreke at de er politisk uavhengige.

Utfordringen med alt materiellet de allerede hadde med den gamle logoen snudde vi til å bli en del av profilen. Vi trykket over logoene på gamle konvolutter og brevark. I tillegg ba vi andre selskaper og institusjoner som hadde vært gjennom en omprofilering om å donere utdaterte profileringsartikler. Disse omprofilerte vi slik at det ble en god løsning både for den gamle og den nye avsenderen. Bærekraft i praksis.

  • Designer: Eivind Stoud Platou
  • Fotograf: Thomas Ekström
  • Oppdragsgiver: Sindre Buchanan
  • Oppdragsgiver: Anja Bakken Riise
  • Skrift: HK Grotesk (Hanken Design Co.)

Ei hand å holde i.