FretexInnsamling av møbler og interiørprodukter
- År: 2013
- Kategori:
- Reklame
- Utmerkelser:
- Gullblyanten 2013 Design (gull)
- Gullblyanten 2013 Utendørs/Omgivelser (gull)
- Gullblyanten 2013 Håndverk (sølv)
- Gullblyanten 2013 Print (bronse)
- Visuelt 2014 (diplom)
- Cannes Lions 2014 Design (2 x shortlist)
- Bilder: 18
- Tekst: 508 tegn
De fleste er klar over at Fretex samler inn brukte klær. Oppgaven her var å fortelle folk at de også samler inn møbler og interiørartikler. Samtidig skulle kampanjen minne om Fretex sosiale engasjement.
Løsningen var å la møblene selv fortelle budskapet til publikum – gjennom fysisk å skjære ut tekst i objekter som stoler, skap, bøker etc. Objektene utgjorde motivene i annonser og butikkplakater. I tillegg ble de fysiske objektene brukt i vindusutstillingene hos Fretex som tredimensjonale butikkplakater.
- Handverker: Eivind Stoud Platou
- Handverker: Christine Betten
- Handverker: Petter Johnsen
- Reklamebyrå: Kitchen
- Team Kitchen: Torkel Bjørnstad Sveen
- Team Kitchen: Ola Øvrelid
- Team Kitchen: Per Erik Jarl
- Team Kitchen: Christian Hygen
- Oppdragsgiver: Fretex
- Fotograf: Erik Fuglseth