FretexInnsamling av møbler og interiørprodukter

  • År: 2013
  • Kategori: 
    • Reklame
  • Utmerkelser: 
    • Gullblyanten 2013 Design (gull)
    • Gullblyanten 2013 Utendørs/Omgivelser (gull)
    • Gullblyanten 2013 Håndverk (sølv)
    • Gullblyanten 2013 Print (bronse)
    • Visuelt 2014 (diplom)
    • Cannes Lions 2014 Design (2 x shortlist)
  • Bilder: 18
  • Tekst: 508 tegn

De fleste er klar over at Fretex samler inn brukte klær. Oppgaven her var å fortelle folk at de også samler inn møbler og interiørartikler. Samtidig skulle kampanjen minne om Fretex sosiale engasjement.

Løsningen var å la møblene selv fortelle budskapet til publikum – gjennom fysisk å skjære ut tekst i objekter som stoler, skap, bøker etc. Objektene utgjorde motivene i annonser og butikkplakater. I tillegg ble de fysiske objektene brukt i vindusutstillingene hos Fretex som tredimensjonale butikkplakater.

  • Handverker: Eivind Stoud Platou
  • Handverker: Christine Betten
  • Handverker: Petter Johnsen
  • Reklamebyrå: Kitchen
  • Team Kitchen: Torkel Bjørnstad Sveen
  • Team Kitchen: Ola Øvrelid
  • Team Kitchen: Per Erik Jarl
  • Team Kitchen: Christian Hygen
  • Oppdragsgiver: Fretex
  • Fotograf: Erik Fuglseth

Ei hand å holde i.