Csoaps

  • År: 2024
  • Kategori: 
    • Identitet
  • Bilder: 29
  • Tekst: 525 tegn

Høsten 2022 tok Caroline Heyerdahl kontakt. Hun er hodet, hjertet og hendene bak Csoaps. Csoaps er en gjeng vaskemidler og såper til hjem, hud og hår. De er utviklet av Caroline og produseres utelukkende i Europa hos produsenter hun kjenner og besøker jevnlig.

Vi skulle ikke finne opp hjulet på nytt, Csoaps grunnidentitet med hvite rene produkter og C-en var jo på plass. Det var mer snakk om en storrengjøring. I prosessen fikk alt fra logo, typografi og fargepalett til strekkoder og Carolines signatur en ansiktsløftning.

For Csoaps er det aller viktigste hva de ikke putter i produktene sine. Denne tankegangen ble styrende for designprosessen. Ingen kunstige tilsetninger, ikke noe juks og ikke noe unødvendig pynt. Sammen utviklet vi også slagordet «what you C is what you get».

Det er mye informasjon som skal være med på en såpe-etikett. Den er viktig og skal ikke gjemmes bort. Vi har brukt mye tid på å lage et ryddig og oversiktlig system som er felles for alle produktene.

Men det behøver jo ikke å være kjedelig selv om det skal være rent og ryddig. Språket er personlig og lekent, og vi har hatt det litt moro med strekkodene. Og så har vi innført skjønnhetsflekker – små organiske fargeflekker som viser til hvilken duft det er.

  • Oppdragsgiver: Caroline Heyerdahl
  • Designer: Eivind Stoud Platou
  • Illustratør: Bjørn Brochmann
  • Fotograf: Anne Valeur
  • Oppdragsgiver: Heyerdahl Handel AS
  • Team Csoaps: Anja Egge
  • Skrift: Circular (Lineto)

Ei hand å holde i.